بهترین سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

بهترین سرمایه گذاری در ایران کدام است؟
نویسنده : donya تاریخ : جمعه 19 مرداد 1403

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سرمایه گذاری با پول کم و به‌خصوص در ایران امری غیرممکن است، چراکه تصور می‌کنند برای کسب بازدهی‌ بالا، باید مبالغ بالایی هم در دسترس داشت. اما در عصر حاضر که بازارها و ابزارهای مالی جدید روز به روز در حال گسترش هستند، حتی با چندصد هزار تومان هم می‌شود سود بالایی به‌دست آورد.

به یاد داشته باشید که سرمایه ‌گذاری فرآیندی زمان‌بر است و نباید در یک بازه زمانی کوتاه انتظار کسب سودهای کلان داشته باشید و ارزش سرمایه گذاری با گذشت زمان مشخص می‌شود. پس بهتر است سعی کنید در سرمایه‌ گذاری خود، واقع‌بین و صبور باشید. مهم نیست سرمایه شما چقدر باشد، مهم این است که قصد خود را از سرمایه گذاری بدانید و حواستان به این نکته باشد که هیچ روش یک شبه و معجزه‌آسایی برای تبدیل سرمایه کم شما به یک پول هنگفت وجود ندارد.

سرمایه گذاری با پول کم چگونه امکان‌پذیر است؟


بازار سرمایه و سرمایه گذاری غیرمستقیم بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم به حساب می‌آید. افراد سرمایه ‌گذار می‌توانند با هر درجه ریسک‌پذیری در بازار سرمایه با پول کم سرمایه‌گذاری کنند. اما سوال اینجاست که بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم چیست؟ اگر تخصص و زمان کافی برای سرمایه‌ گذاری را دارید، می‌توانید به صورت مستقیم در بازار سرمایه، سرمایه ‌گذاری کنید. ولی پیشنهاد ما برای سرمایه‌ گذاری با پول کم در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه ‌گذاری است.

نکات مهم سرمایه گذاری در ایران
برای اینکه بتوانید بهترین سرمایه‌ گذاری را آن هم با پول کم انجام دهید، باید قبل از هرچیزی، به چند نکته مهم توجه کنید؛ نقدشوندگی سرمایه، اهداف سرمایه گذاری، میزان تحمل ریسک و در نهایت هم سن سرمایه گذار بسیار مهم است.

انواع سرمایه گذاری در ایران
سرمایه گذاری در ایران انواع مختلفی دارد که در ادامه آن را نام می‌بریم:

خرید زمین و مسکن
از آنجایی که قیمت مسکن و هزینه‌های ساخت و ساز آن بالاست، بی‌شک خرید آن هم به سرمایه زیادی نیاز دارد. درضمن، زمین و مسکن قابلیت نقدشوندگی پایینی دارند و بازار شفافی برای خرید و فروش آنها وجود ندارد. جدا از اینها مواردی مانند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، رشد ناهمگون قیمت مسکن و زمین در شهرها و مناطق مختلف، سیاست‌های کلان مثل میزان پرداخت وام و پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند مسکن مهر و مسکن ملی نیز از جمله پارامترها و ریسک‌های تاثیرگذاری است که باید به هنگام سرمایه گذاری به آنها توجه کرد.

خرید سکه و طلا
سرمایه گذاری در طلا برخلاف مسکن با مبالغ بسیار کمتری هم امکان‌پذیر است و نقدشوندگی بالاتری نیز دارد. اما ریسک اصل یا تقلبی بودن طلا و سکه، ریسک و هزینه نگهداری آن در محلی امن، وابستگی به قیمت جهانی طلا و نرخ ارز از جمله مواردی است که سرمایه گذاران باید همواره به آن توجه کنند.

خرید خودرو
برخلاف کشورهای توسعه یافته دنیا، در ایران خودرو هم یک کالای سرمایه‌ای به‌حساب می‌آید. مقایسه‌ی قیمت خودرو با چند سال قبل، حاکی از افزایش قیمت غیرقابل تصور آن است. اما خب، عواملی همچون محدودیت در خرید به‌قیمت خودرو از کارخانه، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، هزینه‌های بیمه و عوارض، ریسک پیشرفت تکنولوژی، نااطمینانی نسبت به واردات خودروهای خارجی در آینده و نقدشوندگی کمتر نسبت به طلا و سکه، بسیاری از مردم را از سرمایه گذاری در بازار خودرو فراری می‌دهد.

 

سپرده‌های بانکی
از نظر خیلی از افراد، بهترین نوع سرمایه گذاری همان سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود بانکی است. خبر بد آنجاست که متاسفانه طی سالیان گذشته، سود بانکی بسیار کمتر از میزان تورم بوده. در نتیجه سپرده‌های بانکی در حفظ قدرت خرید و ارزش پول کارآمد نبوده‌اند.

خرید دلار و سایر ارزهای رایج
بسیاری از مردم، بهترین روش سرمایه گذاری را در خرید ارزهای خارجی می‌دانند. اما بازار ارز یک بازار پرریسک و پرنوسان است. درضمن، پارامترهای بسیار زیادی مثل روابط خارجی، واردات و صادرات، سیاست‌های دولتی و سیاست‌های کلی بانک مرکزی بر آن تاثیرگذار است. از آن طرف هم، ممکن است در شرایط خاص محدودیت‌های خرید و فروش ارزهای محبوب مانند دلار و یورو بیشتر شود و نگهداری تعداد زیاد آنها تخلف از قانون به‌شمار بیاید.

صندوق‌های سرمایه گذاری
حالا یکی از راه‌های سرمایه گذاری با پول کم در ایران، سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه است. این صندوق‌ها تحت نظارت افراد خبره و کارشناسان بورسی هستند که سرمایه‌های کوچک‌تر را جمع‌آوری کرده و با مبلغی زیاد آن را در بازار سرمایه به گردش درمی‌آورند. کارمزد خرید و فروش صندوق، از معامله سهام کم‌تر است. این صندوق‌ها معمولا ضامن نقدشوندگی دارند که این یعنی در زمان رکود بازار باز هم می‌شود به سرمایه دسترسی داشت و سرمایه‌گذار هر زمان که اراده کند، می‌تواند پول خود را از این صندوق‌ها خارج کند.

بورس
یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته سرتاسر دنیا، سرمایه گذاری در بورس و خرید و فروش سهام شرکت‌ها است. در ایران هم بازار بورس به عنوان یکی از بازارهای اصلی سرمایه‌پذیر، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است بازار بورس هم مثل سایر بازارها بعضی اوقات رکود کند، اما تجربه نشان داده که سرمایه گذاری در بازار سرمایه در طولانی مدت بازدهی مناسب‌تری نسبت به سایر روش‌های سرمایه گذاری داشته‌است. در نهایت هم، سرمایه‌ گذاری و خرید و فروش مستقیم در بورس فقط وقتی گزینه بسیار خوبی است که شما اطلاعات و تجربه کافی از این بازار و نحوه‌ی خرید و فروش داشته باشید. در غیر این صورت، ریسک سرمایه ‌گذاری در این بازار خیلی بالاست.

 

ختم کلام

فرصت‌های سرمایه گذاری مختلفی در ایران وجود دارد که هر کدامشان در دوره‌های خاصی از زمان پرسودترین سرمایه گذاری در ایران به‌حساب می‌آمدند. برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت، بازار بورس و صندوق‌های سرمایه گذاری گزینه‌های بهتری هستند. اما حالا با کوتاه‌تر شدن دوره‌های سرمایه گذاری، انتخاب بهترین موقعیت سرمایه گذاری هم وابستگی بیشتری به شناسایی جریان تورم دارد.

در سال گذشته برخلاف اینکه همه تصور می‌کردند سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی بازدهی کمتری نسبت ‌به سایر بازارهای مالی داشته باشند، دقیقا عکس این قضیه اتفاق افتاد. سرمایه‌ گذاری در این بازارها باتوجه ‌به ریسک حداقلی آنها در انتهای سال، توانست شرایط بهتری نسبت ‎به سایر بازارهای مالی داشته باشد و نسبت ‌به برخی از بازارها سود بیشتری را برای سرمایه‌گذاران خود به‌ ارمغان بیاورد. اگر در سال پیش‌رو قصد سرمایه ‌گذاری در بازارهای مالی ایران را دارید، یادتان باشد بهترین کار این است که سرمایه خود را بین بازارهای مختلف تقسیم کنید.

 نمایش بیشتر: https://econome.ir/best-investment-plan-in-iran/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.